Alla inlägg under februari 2016

6.

Av Frida - 19 februari 2016 09:30

Fick ett sorligt meddelande från min pappa om att hans svärmor avlidit. Det skär i hjärtat även om jag personligen inte har haft så mycket kontakt med henne men alla har vi mist en nära familjemedlem, vän eller arbetskamrat så man kan förstå hur tungt det är. Man föds och man dör.  Det sistnämnda är svårt att ta in, att vi alla kommer dö. Jag har blivit mer känslig efter jag fått barn, just nu är man ju mitt uppe i livet och älskar det men det ligger i bakhuvudet på alla att man aldrig vet när man ska vända blad.

Vi får ta vara på livet och inte glömma bort att leva det medans vi kan.


Vi ska ta vara på denna fredag och gör det till en mysig dag tillsammans, gör det ni också!



5.

Av Frida - 16 februari 2016 21:58

Hemmadag med roligt besök.

Började med att faster Marie och Arvid kom över på förmiddagen och fikade med oss. Ivar är så fascinerad av Arvid, som är så stor och tuff. Ivars idol:) Sparkad lite boll med Arvid och faster fick mysa med Ivar. Efter att de åkt hem kom morfar med hundarna. Ivar fick äta lunch (åt äntligen en hel portion då han de senaste dagarna haft betongtrut, nån jäkla fas han går igenom nu så aptiten har varit lite dålig) Sen tog vi en långpromenad och introducerad morfar för mördarbackan mot granberg, den suger musten ur vem som helst så tur var väl att hundarna måste stanna till och pinka revir titt som tätt så vi hann hämta andan.


Ivar sov riktigt bra i vagnen ute på bron så pappa och jag fick dricka kaffe i lugn och ro.

Kort därpå skulle vi börja packa badväskan för nu har babyimmet kört igång igen. Tycker det är kul att gå men att det är lite för intensivt med 2x/veckan, men vi kör på den här gången men sen får det vara nog. Ivar är van vid vatten och riktigt duktig på att dyka nu så jag tror inte det blir några som  helst problem för honom längre fram med att bada. Han var väldigt alert och glad under hela badet den här gången, han som annars brukar vara Mr Cool, nu sprattla han på rejält med benen och munnen var vidöppen hela tiden- det är hans sätt att skratta/le:)


Väl hemma gjorde jag middag medans Blom (vår älskade vän och elektriker) hjälpte oss med att förbereda för fiberinstallationen som de kommer hit och gör imorgon. Tydligen brukar hans kollegor göra lite "slarviga" jobb så han ville gärna se till att det blir så bra som möjligt och efter lite om och men blev han klar. Så imorgon har vi Fiber i kåken. Kul att se hur det kommer förändra vardagen, till det bättre hoppas jag:)


Imorgon är det badhusdax, gym och bastu sen tar vi det därifrån.



4.

Av Frida - 15 februari 2016 15:00

Helgen som var började lungt och fint. Halva fredagen var vi hos mormor. Tog en långpromenad med Olivia och Ivar. Blev bjuden på middag (tack, så slapp jag laga mat åt mig själv) Väl hemma på kvällen var det precis som vanligt, vi lekte och åt kvällsmat. Ivar somande bra vid halv åtta och olivia och jag var vaken och kollade på tv.


Sen kom lördagen och det fanns inga planer alls, andreas låg och drog sig länge medans jag höll igång med frukosten och så. Sen plinga det till, fick ett efterlängtat meddelande från Katta. Hon undrade om jag var sugen på att komma över på kvällen och hänga med henne och karin. OM jag ville!

Ivar hade varit lite snorig några dgr och andreas var inte på bästa humör efter bandyn men jag frågade iallafall om det var ok och fick till svar att det bara var att åka.

Glädjeruset gick från tårna upp till huvudet:) Äntligen en kväll med tjejerna och äntligen kunna riktigt slappna av ute då ivar är hemma med pappa som kan våra rutiner.


Den här lördagen kan jag leva länge på, så mycket att catcha upp och så mycket kul att få höra vad som händer där ute i den stora världen från Katta o karin som berättade. Jag lever ju i bebisbubblan så vi prata inte så mycket om det, tacksamt då jag är trött på att bara prata om bebisar. Hade köpt en flaska vitt vin och en cider men tror att katta bjöd på nästan allt hela kvällen hemma hos henne. Började med att jag fick en 7,2! öl, som slank ned så fint så..sen var ju festen igång om man säger så. Klackarna i taket! Kom hem 03, trött och frusen från promenaden hem. Slockande ovaggad.


Söndagen behöver vi inte gå in djupare på då jag mer eller mindre spenderade hela dagen framför tven i soffan, glodde på alla Emil filmer som jag tänkte Ivar skulle gilla men som mamma och pappa uppskattade mer. Alla hjärtans dag så andreas hade velat ta med mig till lilla k för fika men jag vågade mig inte utanför dörren så han fick ordna med pizza. Gick ju lika bra det.


3.

Av Frida - 12 februari 2016 10:22

I helgen blir vi hundvakt åt busen Olivia. Precis just nu när jag skriver håller hon på att klippas, ni skulle sett hennes päls. Jösses det var verkligen på tiden för en trimmning. Men hon vill verkligen inte vara där, så fort vi kliver innanför dörrarna vänder hon sig om för att gå ut igen. Det finns inget annat att göra, jag klipper klorna och badar henne men att våga mig på att trimma pälsen gör jag inte. Malin gör ett bra jobb så jag vet att hon kommer bli fin.


De har rätt bra kemi Ivar och Olivia, ivar härjar ivrigt efter henne i gåstolen så hon läre passa tassarna. De tröttar ut varandra och ser ut att roas av varandras sällskap så det blir nog inga problem att rå om båda två idag/ikväll ensam


Andreas drar på bandy i sthlm, kommer hem sent ikväll så vi tar nog en tur till mormor och går ut och går därkring. Har jag tur blir jag bjuden på mat så då behöver jag bara ladda godisskålen för ikväll. Om jag tycker matlagning är tråkigt när vi är två som äter så är det rena pesten att laga mat åt sig själv.


Det är min fredag det. Nu vakna lilleman så påt igen:)





2.

Av Frida - 7 februari 2016 20:02

Bra söndag.

Vi tog en tur ut till Röste och hälsa på hos Therese och Dan på eftermiddagen. Tuva var på riktigt strålande humör och svängde runt i sin lilla volangkjol. Ivar däremot var väl inte i sitt esse, min lille " Skalman" följer sin sov/äta klocka alldeles för bra ibland och där och då var det sovklockan som slog in. Vi skulle ändå inte stanna kvar så länge då vi skulle bli bjuden på middag hos mormor och hjälpa henne måla om så vi svidade om och for tillbaka in mot stan. Ivar sov på 3 min:)


Sen målade jag och Andreas klart 75%. Vi är så sjukt olika med hur vi jobbar. Jag är snabb och inte direkt slarvig men inte heller petnoga. Andreas är så noggran och slänger alltid ett öga över axlen för att se hur jag gör eller hur långt jag kommit. Har jag kommit för långt kan ni räkna med att andreas är där direkt och påpekar nåt. Men det är faktiskt rätt bra att han gör det då jag lätt tröttnar och hastar på för att bli klar, han känner mig och vet hur jag fungerar.

Vi är ett bra team vill jag  påstå.

Andreas har sagt så många gånger åt mig att jag måste lära mig ha bättre tålamod. Lättare sagt än gjort. Första sommaren i huset så målade jag om våra spröjsade fönster ute. Andreas hade självklart helst velat gjort det själv, mr noggran. Jag tänkte att det blir en bra prövning så jag gör det. Så lång tid kan det ju inte ta.......Jag målar ALDRIG om spröjsade fönster igen!

Evighetsgöra och sen ska man måla om skiten en x till. Nåja, det gick överförväntan mycket tack vare att just den dagen hade folkhögskolan nån festival/show utomhus så det spelades musik, Jazzmusik som hördes över Häggestaviken och solen sken. Jazz och sol lugnar tydligen mina stressade nerver upptäckte jag den dagen.


Nu har jag inte tid för det här, måste ordna med vällingflaskan åt Skalman som kommer vakna till om nån timme och vilja äta för att kunna sova natten igenom.

Over and out.






Av Frida - 5 februari 2016 14:40

 Mitt första inlägg!

Är jag inte för gamla för sånt här egentligen, men samtidigt tänker jag att det kan vara en kul grej.

För mig räcker det att man kollar insta och fb- flödet för att bli tillräckligt uppvarvad. Men jag kanske hittar någon här som skriver om det som intresserar mig eller att jag gör detsamma för någon annan. Tiden får utvisa.


På dagens agenda stod det: Fransförlängning

Har aldrig gjort det tidigare men varit nyfiken på det länge, men då det är svindyrt så nappade jag på en tjej som utbildar sig till det, det svider mindre i plånboken då. Kan vara lite si och så med det men denna tjej var riktigt duktig.

Men pest och pina, behöva ligga still och blunda i 3 timmar är verkligen inte min melodi, framför allt inte då jag inte ens var trött. Efter vad jag tror var 30min + höll jag på att avlida av tristess. Fösökte tänka på annat men det är knäpptyst i rummet,förutom min mage som knorrar som aldrig förr och hennes tunga andning i ansiktet. Det går såååå sakta.


Ligger och funderar över varför hon inte har radion eller musik på i bakrunden. Det hade varit bra för en rastlös själ som mig. Då hade jag säkert kunna ligga där den dubbla tiden för då hade jag kunnat lyssna på något men nu är det bara tyst. Jag försökte prata med henne i början men jag tror inte hon uppskattade det då hon sa åt mig "- Nu måste du ta och slappna av i ögonen, fransarna fäster inte!" Jaja, sagt och gjort. Jag höll mun och tänkte på att börja räkna får. Ett får, två får, tre får..nä fy fan vad tråkigt. Försöker göra knipövningar och ligger och viftar på tårna för att få tiden att gå.

Men allt har sitt slut även detta så när hon ber mig öppna ögonen försiktigt är jag inte sen med att göra det. Pling! Klarvaken, inte gnugga ögonen men det är det enda jag vill göra då det blir tårfyllt efter tejpen som satt under ögat som hon nyss dragit bort. Jag har myror i bena och känner mig seg men går fram till spegeln och tänker -" jäklar vad långa fransarna. lite missnöjd med att de blev så långa men dom är fina och har en bra böj som jag gillar.

Men, detta är nog inte med grej. Jag kan absolut göra om det men då ska det vara för ett speciellt tillfälle. Om jag ska gifta mig eller gå på en riktigt brakfest, då bokar jag tid för det. Tjejen som gjorde fransarna sa att hon var beroende av det sen 2 år tillbaka. Varje månad i två års tid har hon legat där, tyst som en mus i tre timmar.

Nä, tacka vet jag att tiden och pengarn kan gå till annat mer användbart. Men nu är det gjort och jag har fått testa på.  Ikväll ska jag ut och dricka öl med plingan o tindra med koögonen:)

Over and out







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards