Alla inlägg under december 2016

Av Frida - 25 december 2016 14:04

Julafton var sådär helt perfekt som det ska.
Morfar och Ingrid kom på förmiddagen och åt frukost med oss.
De hade köpt ett stort bilgarage åt Ivar som julklapp och det var en stor hit.
Därefter var det den traditionella jullunchen hos faster med familj. Saffranspannkakor och fika, tomten kom också förbi. Det var Putte som ställde upp och Arvid studsade av glädje när tomten kom. Ivar var till en början lite försiktig men efter en kort stund vågade han själv gå fram till tomten och hämta sina paket. Ivar ville hela tiden leka med Arvids julklappar till Arvids stora förtret:) Alma och axel hade fått varsin hoverboard, Andreas är talanglös på sånt men jag däremot har en talang för att åka den:) kul!

Klockan var närmare 14,30 då vi kom hem och gissa om Ivar var trött.
Han fick sova medans jag o mormor ordnade med middagen, farfar och Oliva kom också. Sen hade vi en lugn och skön kväll tillsammans.
Massa god mat och fika, Ivar vart dränkt av paket och visste till slut inte vilken han skulle leka med.

Idag juldagen är vi hemma och myser. Vi tog en promenad med vagnen och Olivia är här igen då farfar ska till Uppsala för operation.
Så nu sover lillemannen, den stora mannen är på gymmet och jag och Olivia ligger och drar oss i soffan med en kopp kaffe och tuggben. Skön dag.

Imorgon är det jobb till kl 15, undrar hur det blir ett jobba på annandagarean på Elon, blir säkert bra med folk.
Trevlig fortsättning på er alla!

Går inte att tvinga Ivar att sitta still på kort med morfar o Ingrid. Han var dock inte sådär sur dagen till ära, bara på kort.

Sockersöta kusiner

:)

Av Frida - 18 december 2016 17:30

Sådärja, 4 advent redan!
Det har gått så fort, tiden har rusat iväg.
Haft en bra vecka på jobbet, om än lite segt då det inte alltid är så mycket kunder. Har haft öppet längre på lörd och idag hade vi öppet 12-16 då vi tänkte att de kunde vara lite folk ute i farten inför jul. Har varit ok med folk men hade kunnat vara mer. Nåja, nu har jag 4 dagar kvar innan vi får ledigt jul o juldagen.

Julkorten har skickats, julklapparna har slagits in. Granen är klädd. Då återstår bara julmaten, den ska vi handla imorgon då jag är ledig.
Sen är allt fixat.

Nu har jag och Ivar en lugn stund framför Emil i Lönneberga på tvn. Så skönt att ligga och slappa tillsammans :)

Skön söndagkväll

Av Frida - 13 december 2016 14:08

Idag kom äntligen julkorten vi har beställt, blev jättenöjd med det.
Med tanke på att vi fick max 5 minuter på oss att foto lilleman så tycker jag vi lyckades bra.

Sen har jag beställt julklappar åt alla i släkten så det väntar jag också ivrigt på att få hem.

Idag är min lediga dag, så jag kom äntligen iväg och tog nytt foto till körkortet. Ivar följde med, givetvis skulle han vara lite smågnällig och försöka riva ned allt han såg då jag skulle fotas. Tog ett snabbt foto och det fick duga:)
Huvudsaken är ju att man ser att det är jag, sen om håret inte ligger perfekt vad gör väl det.

Det körde ihop sig med hämtning på dagis inför imorgon så jag blir hemma även då. Försökte kompromissa med jobbet om att få åka hem tidigare för att hämta Ivar men med tanke på julhandel och att det inte går att jobba själv i butiken (sämre service) så gick det inte att lösa så.
Trist när saker skiter sig men ibland går det inte ihop, hur man än försöker lösa det. Så de kommer en ersättare som hoppar in för mig imorgon sen ska/kan jag jobba som det är tänkt resten av veckan och helgen.

Ikväll ska vi på vårt första luciatåg på ivars förskola. Han ska vara tomte så jag hoppas han vill ha mössan på,(han hatar den då vi provat hemma) men hur det än blir med mössa eller icke ska det bli så kul att se Ivar och hans små kompisar inta scenen:)

Trevlig lucia!

Haha, nya körkortet:) 1 SEK efter det togs studsade jag upp för att inte Ivar skulle riva ned en hylla med tv-apparater. Svettigt värre med andra ord.

Av Frida - 4 december 2016 11:05

Började med att jobba 3 dagar av 6. Sen tog det stopp.
Var tvungen att åka hem efter halva torsdagen från jobbet med rinnande näsa.
Har åkt på en sjujäkla förkyldning, var länge sen jag varit såhär däckad. Idag söndag är första dagen som känns ok, inte helt toppen ännu men börjar få tillbaka aptiten och orken.
Vakande med Ivar runt 8, gjorde frukost och tände andra adventsljuset. Tittade på tv sen skulle vi gå och försöka väcka pappa vid 10, alla tre somnade om. Pojkarna sover än tillsammans:) den här söndagen få bli som den blir, vi har inga måsten eller nåt särskilt att göra så de får gärna sova en stund till.
Så nu hoppas jag vår sjukstuga blir frisk igen för det väntar en ny arbetsvecka, förskola och att försöka hinna med att handla lite julklappar.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ta en dusch innan vi ev ska iväg på em och åka pulka.
Skön söndag på er alla!

Lördag 3/12, matade vi ankorna. Ivar åt en smörgås själv, han vill inte gärna dela med sig:)

Haha, märket på ivars brandbil är inte så barnvänlig

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards