Alla inlägg under februari 2017

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig.
Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden.

Men efter mina ärenden nere på stan och lunchen med Ivar så försökte jag mig på att få han att sova inomhus.
Totalt värdelöst, jag gav upp efter 5 försök.
Fick göra iordning vagnen och där sov han en timme ute på bron, skyddad från värsta blåsten och solen värmde.

Ivar har varit krasslig i lite mer än en vecka men nu börjar jag känna igen min pojke igen. Värmer i mammahjärtat då han börjar äta sina vanliga portioner utan allt för mycket tajfsande. Influensan har varit otroligt påfrestande då jag också varit sjuk men jobbat ändå, dumt nog.
Men nu är vi härdade och har tuffat till oss så tar det om är vi förbereda!

Har vabbat större delen av veckan men ska iväg heldag imorgon och ska jobba lördag.
Händelselös vecka och nu börjar jag längta efter våren och att slippa alla dessa jäkla vinterkläder.
Och just, vi åker till spanjen i maj, det om något är ju så roligt att förbereda oss för:)

Trevlig helg och hoppas solen skiner hela helgen för oss!


Besök till lekparken vart populär efter flera dagars inomhus.

Underbara sol

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka.
Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu stackarn så vi får hoppas det vänder snart. Youghurt, vatten, saft och isglass är det han äter, resten petar han i sig små mängder av.
På jobbet har det gått bra denna vecka, jobbade bara halvdag idag då vi inte lyckades lösa det på annat sätt med barnvakt.
Men den här lediga helgen är SÅ Efterlängtad av oss alla tre här hemma. Nu ska vi vila och mysa hela helgen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards