Direktlänk till inlägg 13 december 2016

Sankta lucia och foton

Av Frida - 13 december 2016 14:08

Idag kom äntligen julkorten vi har beställt, blev jättenöjd med det.
Med tanke på att vi fick max 5 minuter på oss att foto lilleman så tycker jag vi lyckades bra.

Sen har jag beställt julklappar åt alla i släkten så det väntar jag också ivrigt på att få hem.

Idag är min lediga dag, så jag kom äntligen iväg och tog nytt foto till körkortet. Ivar följde med, givetvis skulle han vara lite smågnällig och försöka riva ned allt han såg då jag skulle fotas. Tog ett snabbt foto och det fick duga:)
Huvudsaken är ju att man ser att det är jag, sen om håret inte ligger perfekt vad gör väl det.

Det körde ihop sig med hämtning på dagis inför imorgon så jag blir hemma även då. Försökte kompromissa med jobbet om att få åka hem tidigare för att hämta Ivar men med tanke på julhandel och att det inte går att jobba själv i butiken (sämre service) så gick det inte att lösa så.
Trist när saker skiter sig men ibland går det inte ihop, hur man än försöker lösa det. Så de kommer en ersättare som hoppar in för mig imorgon sen ska/kan jag jobba som det är tänkt resten av veckan och helgen.

Ikväll ska vi på vårt första luciatåg på ivars förskola. Han ska vara tomte så jag hoppas han vill ha mössan på,(han hatar den då vi provat hemma) men hur det än blir med mössa eller icke ska det bli så kul att se Ivar och hans små kompisar inta scenen:)

Trevlig lucia!

Haha, nya körkortet:) 1 SEK efter det togs studsade jag upp för att inte Ivar skulle riva ned en hylla med tv-apparater. Svettigt värre med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards