Alla inlägg under januari 2017

Av Frida - 21 januari 2017 14:31

Härligt med ledig helg.
Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna.
Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få pyssla/ städa.
Nu är det fint och rent, jag hann även med att köpa nytt sovrumsbord till ivars rum och en ny fin matta fick han också.

Vad som återstår resten av denna lördag vet jag inte men känner att det inte behövs så mycket mer än att bara vara:)!

Så fint så:)

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:)
Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man försöka ta tillvara på att få vara ensam också. Kluvet.

Året då min yrkeskarriär tog fart igen efter att ha legat på is ett bra tag.
Mina 6 månader på Willys fick ett avbrupt avslut men jag fick med mig massa nya erfarenheter och lärdomar. Hade gärna stannat kvar men den chansen blev minimal efter nya schemat.
Efter att ha mått dåligt av att behöva sluta på Willys så vände allt plötligt igen och jag fick heltidstjänst på Elon :)!
Livet kastar verkligen omkull en ibland.
Nu har jag ett jobb som jag trivs med och börjar bli mer bekväm där för varje dag som går. Allt rullar på bra.

Året då min sambo fyllde 30, efter en livlig fest tillsammans med bästa vännerna tog vi strax därefter bussen till Sthlm för ännu mera underhållning. En kort men alldeles perfekt helg med shopping, middag och underhållning på norra brun, ett av årets bästa minnen där man fick vara barnfri.

Året då vi blev grannar med en biltvätt som är öppen dygnet runt:(.
Nu letar sambon efter hus "på landet" så vem vet vart vi befinner oss i slutet på 2017;)

Året då svärfar fick cancerbesked och förlorade sitt vänstra öga :(
Hans lilla Olivia har flängt runt hos grannar, släkt och bekanta sista tiden så vi håller tummarna att op gått som förväntat och att svärfar repar sig.

Året där jag fick ok med rutiner gällande träning första halvan av året, därefter gick det käpprätt åt He....!


Så kort sagt, ett år som varit upp och ned som för alla andra dödliga.
2017 blir nog säkert lika känslomässig bergodalbana men livet blir liksom mer spännande så.
The end of 2016



Familjeliv med vovven

Kusinerna som firar nyår tillsammans:)

Avslutar 2016 hos Marie och Magnus för nyårsmiddag.
Vi kunde inte stanna till 12 slaget men är Så nöjd med hur kvällen var:)
Väl hemma hoppade vi i varsin morgonrock och glodde på fyrverkerierna från vardagsrums fönstret.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards