Alla inlägg under maj 2016

Av Frida - 29 maj 2016 21:04

Började med att bränna av ett arbetspass. Har nog aldrig sålt så mycket trisslotter och rosor:)
Ett säkert kort som gåva för morsdag.

Direkt efter jobbet bar det iväg för att hinna med marknaden ute på långnäs.
Ivar fick åka "griståget" 2 x, efter första åkturen med mig blev det sånt liv på honom så vi fick ta en åktur till. Haha
Alma lurade med mig att åka virvelvinden, jösses vad kul det var! Framförallt då Alma skrek som en tok:)

Har firat morsdag med pojkarna i mitt liv och mormor bjöd på middag. Härligt att få bli ompysslad och få maten serverad för andra gången på rad. Igår lagade nämligen Andreas middag! Han slog till med fläskfilé gratäng och gjorde det riktigt bra, hurra min Karl kan laga god mat!
Förra gången han skickade sms till mig att middagen var klar då jag skulle åka hem blev förväntningarna stora. Jag var så nyfiken och glad över detta. Kommer hem och ser att Findus färdig fiskgratäng står på spisen! Vilken bitchslap;) så då förstår ni vilket framsteg han tagit:)!

Nu ska jag skrapa mina trisslotter och bli sådär löjligt förmögen så man kan gnälla över att man har "sand överallt" efter en dag på stranden:)
Puss

Löjligt roligt :)

Och där tog det roliga slut:(

2:a åket, så kul och Arvid fick också åka med!

Spända tjejer som börjar bli lagomt nervösa inför virvelvinden, tjo vad det gick!:)

Av Frida - 27 maj 2016 11:41

Idag tar jag med mig pojken ut.
Ska besöka Colorama och köpa med färgtester av olika gråa nyanser som jag tänkt måla skåpet med.
Originalfärgen var grå men någon idiot har valt att måla skåpet så det ser träfärgat ut.
Trist på ett fint skåp men eftersom skåpet säkert har bytt hem ett antal x så får man räkna med att alla har olika smak och tycke. Men vi kör på en grå färg och jag är så taggad att få sätta tänderna i det.

Idag döps prins Oscar, vilket ståhej på tv. Att de orkar.
Fint namn dock. Jag tänker mig att om och när vi får ett till barn, så skulle det låta fint med Ivar och Oscar el. Ivar och Hasse:)
Ja, säkert inget jag får medhåll av andra på men sånt struntar jag i.
Tänker mig att jag får två pojkar, ingen aning om varför bara tror det.
Skulle det bli en lillasyster så har jag en förkärlek för Namnet Siri, finskt namn. Vänder man lite på bokstäverna får man även namnet Iris men det heter min moster så det får hon nog behålla själv men även det namnet tycker jag mycket om.
Ja,nu drömde jag iväg lite, är så nöjd med Ivar förtillfället så han får nog ha lite mer egentid med oss ett tag till:)



Av Frida - 26 maj 2016 09:57

Missade lägga upp bilden på Ivar

Bilden på Ivar början på maj:), bilden på baksidan dagens bild:(

Av Frida - 26 maj 2016 09:55

Alltså det här vädret tar knäcken på mig. Vilken jäkla skitvecka.
Ivar bara snorar och snorar men är på rätt bra humör ändå vilket underlättar.
Jag har inte lust att göra någonting, går runt i myskläderna och känner mig allmänt ofräsch och seg.

Ska ta och göra ett litet ryck och åka och handla mat då kylskåpet endast innehåller ägg, ost och ett glas mjölk. Behöver fylla på men har väl inte direkt någon större inspiration till vad man skulle behöva handla. Det är ju sånna här dagar man skulle kunna baka något gott kanske?!

Igår bjöd Ingrid oss på egen inlagd strömming, smakade ungefär som sill som jag älskar så det var riktigt gott. Hon hade även köpt pepparlax åt oss så det får nog bli dagens middag med potatis och sås till.

Ja, det är inte mycket mer att skriva om idag så hoppas ni andra får en bra dag!

Majmånad 2016 som började så bra. Ivar kunde vara utomhus endast iklädd fotbollskläderna, strålande solsken och varma dagar bytes ut mot en extremt tung och tröttsam vecka. Har iallafall ett fint äppleträd att titta på.

Av Frida - 25 maj 2016 19:49

Har hämtat hem tvskåpet idag. Gigantiskt och rejält skåp som kommer bli kanon som tvskåp. Nöjd med mitt köp!
Blir nog att slippa och måla om. Originalfärgen var grå, så kanske det går att få den färgen blandad från coloroma om jag lyckas pilla bort en bit färg och ta med dit.

Ivar är fortfarande sänkt i feber och förkyldningen. Han glömde bort sig från stund till stund hos morfar och Ingrid och då gick fet bra, men det var inte mycket som behövdes för att han skulle bli ledsen igen.
Glömde förstås ta med alvedonen för det hade han behövt men nu sover han i bilen på väg hem. Vi får kurerar oss hela dagen imorgon.

Där bak ligger mitt fina skåp

Tröttmössan

Av Frida - 25 maj 2016 09:57

Igår tisdag blev jag tvungen att sjukanmäla mig. Vakande med sånt magknip så jag trodde jag skulle gå sönder, detta resulterade i att jag fick stanna på toaletten ett tag under morgonen. Usch och fy men lika fort som det kom gick det över. Men jag var trött hela dagen så mormor tog Ivar några timmar på eftermiddagen.

Tidigt imorse härjade Ivar så hemskt så då kände jag på hans panna och han var varm. Tog febern och den visade 39. Gav honom alvedon och då kunde han somna om. Han är piggare men förkyld så det rinner ur näsan.
Fick ringa förskolan och meddela att han blir hemma. Vi ska se om vi får ta några dgr till veckan med inskolningen då han varit hemma nu i två dgr.

Nu ska vi passa på att vila oss innan vi beger oss till stugsund på eftermiddagen för att hälsa på morfar och köpa tvskåpet :)

Myser tillsammans med lilla farbron:)

Älskade, gosigaste småfötterna:)

Av Frida - 23 maj 2016 09:48

Ivar är nu själv på förskolan, bara för en timme, men det blir spännande att höra hur det gått.
Känns tomt men ändå bra att åkt hem, ska plocka ihop lite tvätt och stöka undan lite under tiden. De ringer ifall mig om de vill att jag ska komma tidigare men tror det kommer gå bra då de skulle gå ut och leka.

I helgen var jag ledig så vi har varit iväg till Valbo på lördagen. Blev där hela dagen. Shoppade lite småsaker på Ikea, bl.a Fick Ivar sin första egna fotölj som han verkligen tycker om!:)

Igår söndag, träffade vi Therese och Tuva på långnäs. Hade picknick med oss så vi lekte och fikade tillsammans några timmar. Inget solsken ute men ändå kanonbra väder för att vara ute. Varmt i luften även idag så bättre kan det inre bli för våra små att vara utomhus

Jag tror mig ha hittat, äntligen!, mitt tvskåp. Finns en grym loppis i stugsund, nästan granne med min pappa. Hon har allt, två hus smockfulla med möbler, trädgårdssaker och inredning. Ni måste besöka det om ni inte varit där tidigare, Rosengatans lilla affär och café. Finns på FB.
Blir en tripp till stugsund på onsdag, köpa skåpet och hälsa på
Morfar och mommo Ingrid.

Morfar ska vara barnvakt åt Ivar snart någon dag då jag ska jobba. De vill gärna ha honom en natt hos sig och det vill jag också men känner att han måste få träffa dom mer så det vore kanon om morfar kunde vara lite mer barnvakt först. Juni är med mormor och morfar titt som tätt så jag hoppas att Ivar också får den kontakten med dom. Det vet jag att de kommer få och det ska bli kul när man kan lämna Ivar där och veta att allt är bra.

Ikea lek

Lättsam kille som med lite underhållning kan åka fler mil i bil utan problem.

Långnäs med tuva:)

Skåpet där bakom är den jag tror jag kommer köpa.kanske äntligen får mitt efterlängtade tvskåp!:)

Av Frida - 18 maj 2016 12:01

Just nattsömnen och inskolningen är väl inte just nå vidare kombo, absolut inte på värsta viset men man märker på lilleman att de är mycket intryck att smälta.
Han somnar tidigare på kvällarna, tack o lov, men vaknar dessto tidigare och har svårt att somna om. Trots välling och mys i vår säng.
Men då han väl somnat om sover han lätt till 08 vilket gör att vi blir lite stressade av att hinna iväg i tid till förskolan.

Idag var jag med Ivar på förskolan och de berättade att han var mer intresserad av de andra idag och inte lika klängig som igår. Framsteg! Han lekte medans jag fick titta på och leka med några av de andra barnen som var nyfiken på mig. Urgulliga ungar och nästan vara brudar. Det är Ivar och en till kille Ludvig som var där idag, Ludde älskade traktorer det var det enda han lekte med, delade han med sig. Knappast ;)

Nu är det vila hemma innan vi ska äta lunch och sen hälsa på brudarna i västis på eftermiddagen. Dagarna går fort och snart är det helg och långledigt för mig.

Noelle tillsammans med Ivar. Detta är pappas kollegas dotter som går på samma förskola.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards