Direktlänk till inlägg 25 december 2016

Jul strålande jul

Av Frida - 25 december 2016 14:04

Julafton var sådär helt perfekt som det ska.
Morfar och Ingrid kom på förmiddagen och åt frukost med oss.
De hade köpt ett stort bilgarage åt Ivar som julklapp och det var en stor hit.
Därefter var det den traditionella jullunchen hos faster med familj. Saffranspannkakor och fika, tomten kom också förbi. Det var Putte som ställde upp och Arvid studsade av glädje när tomten kom. Ivar var till en början lite försiktig men efter en kort stund vågade han själv gå fram till tomten och hämta sina paket. Ivar ville hela tiden leka med Arvids julklappar till Arvids stora förtret:) Alma och axel hade fått varsin hoverboard, Andreas är talanglös på sånt men jag däremot har en talang för att åka den:) kul!

Klockan var närmare 14,30 då vi kom hem och gissa om Ivar var trött.
Han fick sova medans jag o mormor ordnade med middagen, farfar och Oliva kom också. Sen hade vi en lugn och skön kväll tillsammans.
Massa god mat och fika, Ivar vart dränkt av paket och visste till slut inte vilken han skulle leka med.

Idag juldagen är vi hemma och myser. Vi tog en promenad med vagnen och Olivia är här igen då farfar ska till Uppsala för operation.
Så nu sover lillemannen, den stora mannen är på gymmet och jag och Olivia ligger och drar oss i soffan med en kopp kaffe och tuggben. Skön dag.

Imorgon är det jobb till kl 15, undrar hur det blir ett jobba på annandagarean på Elon, blir säkert bra med folk.
Trevlig fortsättning på er alla!

Går inte att tvinga Ivar att sitta still på kort med morfar o Ingrid. Han var dock inte sådär sur dagen till ära, bara på kort.

Sockersöta kusiner

:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards