Direktlänk till inlägg 24 april 2016

48.

Av Frida - 24 april 2016 17:45

Vi spenderade hela eftermiddagen tillsammans med morfar idag. Sol, utelek och loppis hann vi med tillsammans.

Jag sprang direkt över till Rosengatans lilla affär och den är inte så liten den. En hel lada med möbler och därpå ett helt hus med fortsatt mer möbler, porslin, lampor. Ja, you name it, allt finns där. Jag letade febrilt efter ett linneskåp, hittade 2st men dock i fel stl eller 3 dörrars. Att det ska vara så svårt att hitta ett skåp med 2 dörrar och ca 125-130cm brett. Verkar vara som att försöka hitta en nål i en höstack! Helt jävla omöjligt.
Tröstshoppade lite annat ist:)

Annars mår Ivar och jag lite bättre, förkylningen hänger kvar så vi snorar och hostar en del men annars är vi rätt pigga. Skönt att man börjar bli som folk igen och framförallt skönt att lilleman börjar bli frisk. När vi kom hem grädda vi våfflor och åt mycket vispade grädde till, så jäkla gott.

Nu är det snart kväller så nu slänger vi snart på oss pyjamasen och varvar ned:)

Morfar gungar på bra med fart han:)

Loppisantikviteter! Man hittar på lite vad som helst:) tänkte först köpa "ankan" eller vad det är för nåt som skulle göra vår uppstoppade ekorre sällskap hemma men kom på andra tankar direkt efter:)

Mitt Tröstshoppande resulterade i en gammal hink, mortel och vattenkanna som jag tänkt plantera blommor i.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Ovido - Quiz & Flashcards