Alla inlägg den 21 april 2016

47.

Av Frida - 21 april 2016 22:17

Haft en ledig dag idag. Ivar blev dunderförkyld igår då det konstant rann ut näsan och ögonen på honom. Stackarn hade heller ingen aptit och var allmänt hängig och trött. Idag var han något bättre men nån vidare matlust har han inte. Men det går åt rätt håll iallafall.

Då Andreas var på jobb ringde jag hit mormor på eftermiddagen, höll på att bli tokig på att vara instängd inomhus. Hade gjort det jag kunnat städa, tvätta och leka/mysa med Ivar. Fick sån plötslig lust att ta tag i trädgården och skulle iväg för att köpa jord och gräsfrön.

Gick runt länge på mobackes, fram och tillbaka. "Googlade" på olika träd/ buskar som jag tyckte verkade fina till trädgården. Inget ser ju mycket ut just nu när man är där så det är svårt att få någon bra bild över hur det kan komma se ut om några månader då värmen slagit till.
Köpte iallafall ett träd på vinst och förlust för 100kr. Dör den så är det sak samma men mår den bra där jag planerat den kommer den kunna bli riktigt fin på framsidan. Ge lite skugga mitt på dagen vid uteplatsen, samtidigt vara dekorativ och ge lite liv i min " trekant" till trädgård. Nu blir det att köpa dekorsten och rama in hela härligheten.

Trädet till höger är en sånt jag köpte idag. Men sådär fint lär det dröja innan mitt blir men nu är det planterat åtminstone så bara att vänta nu.

Ivar fick en ladugård på posten från kusinerna i Kiruna. Jackpot! Den leker han ofta med:)

Ovido - Quiz & Flashcards