Alla inlägg den 28 april 2016

50.

Av Frida - 28 april 2016 16:38

Idag var jag med om en märklig sak. Var på A/H med Ivar och kikade runt. Uppe vid skoavdelningen lät jag Ivar komma ned från vagnen så han fick
krypa runt lite själv.

Då kommer det helt plötligt en äldre kvinna från ingenstans och berömmer Ivar för att han kryper så bra. "- precis sådär ska man krypa, vilken duktig kille" jaha, tack säger jag och ler. Jag försöker fortsätta med mitt med hon fortsätter.
"-För du vet väl att barn som inte kryper utan hasar sig fram eller hoppar fram på rumpan oftast utvecklar svår dyslexi svara kvinnan mig.
"Va???!! Nä,det tror jag inte, vad är det för studie du hänvisar till då" svara jag henne med lite ironi i rösten.
"Det har jag lärt mig då jag pluggade för att jobba med utvecklingsstörda barn och ungdomar. Du vet att de har ibland svårt att läsa böcker, jag vet med fakta att de utgår från barn som inte lärt sig krypa riktigt ordentligt. Men vänder man boken upp och ned och så får de använda en spegel för att tyda texten så läser de riktigt bra faktiskt"

Oh my god vilken märklig kvinna. Tänk att folk bara babblar på utan att ta minsta hänsyn till andra och andras tid för att snacka ren jävla dynga! Ivar var rädd för henne och höll sig intill mina ben hela tiden, han bara stirrade som han sett ett spöke. Och det gjorde nog jag också då hon berättat klart. Både jag och Ivar såg nog ut som två frågetecken. Hon gick rätt snart därifrån och då viskade jag till Ivar, "- den där tanten hade nog inte tagit sin medicin idag. Akta dig för sånna där typer";)
Märkligare konversation har jag aldrig varit med om!

Knäpptanten;)

Ovido - Quiz & Flashcards