Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

32.

Av Frida - 28 mars 2016 19:39

Annandag påsk. Full rulle idag också. Varit ute så mycket så både Ivar och jag har fått färg i ansiktet:) varit med Ingela och barnen på fm och passade på att gunga och dricka kaffe i solen. Sen vart det lunch och sovdags när vi kom hem. Väckte Andreas som jobbat natt så han inte gick miste om en sån fin dag. Gick över och handlade på Karlsson och sprang på faster,Magnus, axel och Arvid. Har inte träffat dom alls på hela påsken så bjöd över dom på lite fika. Mera kaffe och massa prat om allt mellan himmel och Jord. Skönt häng hela eftermiddagen. Alla njöt av värmen och satt som på rad för att inte hamna i skuggan. Ivar har börjat få lite humor den krabten. Då vi badade tillsammans, han satt mittemot mig så böjde han sig försiktigt ned och tog lite vatten i munnen för att sen spruta ut det. Jag hade gjort så precis innan och Som han skrattade. Kul att se honom ta efter. Tittar vi på tv och de applåderar börjar han också klappa händerna. Han har börjat bygga med lego men det bästa är givetvis att riva sönder det:) utvecklingsfasen hålls i schakt om vi ser till att det händer massa saker på dagarna. Då är han inte alls lika gnällig. Aktiv glad kille, så nu kommer det behövs mer koffein och se till att man lägger sig i tid om kvällarna. Har börjat promenera med honom i vagnen på morgonen igen. Bästa stund tillsammans då det är lugnt och skönt ute. Man hör bara fåglar, ibland förstör tåget harmonin, men det är en väldigt fin stund. Nä ni, Det här räcker för idag.

Härlig eftermiddag med Marie och Magnus :)

Kusinvitaminerna Axel och Arvid som tog en liten paus i legobyggandet för att fika med oss ute:)

Gungar med Måns och Myra i plaskblöt lekpark:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Ovido - Quiz & Flashcards