Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

62- lämnat Ivar på förskolan

Av Frida - 23 maj 2016 09:48

Ivar är nu själv på förskolan, bara för en timme, men det blir spännande att höra hur det gått.
Känns tomt men ändå bra att åkt hem, ska plocka ihop lite tvätt och stöka undan lite under tiden. De ringer ifall mig om de vill att jag ska komma tidigare men tror det kommer gå bra då de skulle gå ut och leka.

I helgen var jag ledig så vi har varit iväg till Valbo på lördagen. Blev där hela dagen. Shoppade lite småsaker på Ikea, bl.a Fick Ivar sin första egna fotölj som han verkligen tycker om!:)

Igår söndag, träffade vi Therese och Tuva på långnäs. Hade picknick med oss så vi lekte och fikade tillsammans några timmar. Inget solsken ute men ändå kanonbra väder för att vara ute. Varmt i luften även idag så bättre kan det inre bli för våra små att vara utomhus

Jag tror mig ha hittat, äntligen!, mitt tvskåp. Finns en grym loppis i stugsund, nästan granne med min pappa. Hon har allt, två hus smockfulla med möbler, trädgårdssaker och inredning. Ni måste besöka det om ni inte varit där tidigare, Rosengatans lilla affär och café. Finns på FB.
Blir en tripp till stugsund på onsdag, köpa skåpet och hälsa på
Morfar och mommo Ingrid.

Morfar ska vara barnvakt åt Ivar snart någon dag då jag ska jobba. De vill gärna ha honom en natt hos sig och det vill jag också men känner att han måste få träffa dom mer så det vore kanon om morfar kunde vara lite mer barnvakt först. Juni är med mormor och morfar titt som tätt så jag hoppas att Ivar också får den kontakten med dom. Det vet jag att de kommer få och det ska bli kul när man kan lämna Ivar där och veta att allt är bra.

Ikea lek

Lättsam kille som med lite underhållning kan åka fler mil i bil utan problem.

Långnäs med tuva:)

Skåpet där bakom är den jag tror jag kommer köpa.kanske äntligen får mitt efterlängtade tvskåp!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards