Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

72- skolavslutning så nu är sommaren här!

Av Frida - 9 juni 2016 22:17

PMS bekymmer imorse som tack och lov gick över efter två alvedon.
Därpå jobba några timmar och sen hem till gopojken min som varit på dagis idag.
Han är helt slut efter dagis, sover utan problem 3 timmar eftersom han inte hinner sova nåt från de han vaknar vid 7. Vi hämtar honom vid 11,30 så jag förstår att han bara vill sova då. Men det går bra med allt där och han verkar trivas. Till veckan blir det allvar för då får han stanna där de timmar jag jobbar.

Sen vi ätit mat tog vi en tur på stan tillsammans. Brotorget börjar bli klart, de hade lagt marksten överallt nu och det såg riktigt bra ut. Blir kul att vara på stan då allt är klart.

Efter det skulle vi fira axel och Alma som gått på sommarlov. De börjar bli så stora. Iskalla vindar ute och vi var dåligt klädda så vi drog iväg före hem till faster. Badade Ivar där och åt kvällsgröt i lugn och ro innan alla andra kom tillbaka. Sen var det fika, mycket choklad och jordgubbar, så gott! Ivar var på sitt bästa humör och lekte med allt och alla. Har väl aldrig varit så lätt att natta honom som ikväll. Kom hem kl 21, en flaska välling senare var det godnatt för Ivar:)

Andreas har förresten bråkat med vädergudarna då jag jobbat idag. Trots stormen har han envisats med att lägga ut och klippa till markduken. Ni ser ju själva på bilden vilket elände han har haft idag;) jag hade tänkt vi skulle göra det tillsammans under helgen för att underlätta allt men han har på nåt sätt lyckats göra det själv, haha. Ja jösses.

Axel & Alma:)

Bildäck, tegelstenar, två spadar, en hjälm, en campingstol och 10 st skruvar. Nu ligger markduken kvar tills stenen kommer på plats:) ( tror jag)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 27 april 2017 12:38


Det har varit en händelserik vår, minst sagt. Vi bestämde oss för att testa sätta ut huset till försäljning då det är så stor efterfrågan. Vi planerar att ta över mitt barndomshem på brånan. Men först, sälja vårt hus och vi hade 2 privata vis...

Av Frida - 23 februari 2017 21:22

Idag lurade vädergudarna mig. Vaknade upp till en underbar dag, soligt och fint tills jag såg flaggorna på andra sidan vägen. Vilken blåst, flaggorna stod rätt ut, hämtade in posten och trodde jag skulle förfrysa fingrarna på den korta stunden. ...

Av Frida - 17 februari 2017 16:42

Mardrömsvecka då både jag och Ivar varit sjuka. Jag börjar bli som folk igen men Ivar har fortfarande influensa. Men han är pigg emellanåt och leker och busar men sen smäller det till och han får hög feber. Har inte ätit riktig mat på 2-3 dagar nu ...

Av Frida - 21 januari 2017 14:31


Härligt med ledig helg. Idag har jag fått varit ensam hemma i flera timmar, Andreas och Fredrik hade bokat en dag tillsammans med ungarna. Så från kl 11 har det varit ensamtid för mig, minns inte sist det var så lungt och så avkopplande att få py...

Av Frida - 1 januari 2017 22:18

Året då min son fyllde 1år:) Mycket av året kretsar runt Ivar, allt från dagis, hans utveckling och hans personlighet. Vi försöker hänga med i svängarna med ibland går det alldeles för fort. Man vill inte missa en minut utan honom ändå måste man för...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards